Maurus Pisini, doctissimus magister noster, die Mercurii praeterito (d. III m. Aprilis), lectionem magistralem habuit, in qua magister ipse commentatus est carmen suum, cui Signum est index. Qui ante audientium magistrorumque nostrorum corona in primis loquebatur de carminis genere, quod est lyricum et narrativum, deinde de amoribus, qui sunt vel diurni vel nocturnales et postremo de vocabulis peculiaribus, quae in carmine inveniuntur, ut: stragulumthalamusaequorasphodelusstigmare, et ita porro. Si quis carmen perlegere voluerit, id in libro, qui Meteora inscribitur, inveniet.

• Call for papers: Hellenism, Early Judaism, and Early Christianity
    18 Marzo 2019

The Centre for Classical Studies at the Institute of Philosophy, Czech Academy of Sciences, invites you to take part in the conference "Hellenism, Early Judaism, and Early Christianity: Transmission and Transformation of Ideas," to be held 12–13 September 2019, in Prague. The aim of the conference is to explore the evolution of thought while focusing on the relations between Judaism and early Christianity in the context of Hellenistic period and the period immediately influenced by Hellenism.

The deadline for submission of proposals for papers is 1 May 2019. For information, please see the attached file.

• Premio de Lubac - Borse del Governo francese
    26 Febbraio 2019

Istituito dall’Ufficio culturale dell’Ambasciata di Francia presso la Santa Sede (servizio culturale) e l’Institut francais - Centre Saint-Louis (IFCSL), il premio de Lubac intende premiare l’eccellenza della ricerca universitaria effettuata presso le istituzioni accademiche pontificie a Roma.

Potranno candidarsi, entro il 28 giugno 2019, i neodottori che hanno discusso la propria tesi tra gennaio 2018 e giugno 2019, in un istituto pontificio romano.

Per maggiori informazioni, leggere l'allegato.

• Call for papers: History of visual culture
    18 Settembre 2018

Seeing and looking through words: towards a history of the visual culture of early and late ancient Christianity
    Deadline for paper proposal abstracts, 500-1000 words in length: 30 April 2019