corsi estivi 2019 banner
Veterum Concordantia SodiSacramentarium Gregorianum Concordantia
SODI M. – BAROFFIO G. – TONIOLO A. (Edd.)

Codice EAN/ISBN: 978-88-213-0846-8
Num. Collana: 7
Anno di pubblicazione: 2012

• Call for papers: Hellenism, Early Judaism, and Early Christianity
    18 Marzo 2019

The Centre for Classical Studies at the Institute of Philosophy, Czech Academy of Sciences, invites you to take part in the conference "Hellenism, Early Judaism, and Early Christianity: Transmission and Transformation of Ideas," to be held 12–13 September 2019, in Prague. The aim of the conference is to explore the evolution of thought while focusing on the relations between Judaism and early Christianity in the context of Hellenistic period and the period immediately influenced by Hellenism.

The deadline for submission of proposals for papers is 1 May 2019. For information, please see the attached file.

• Esegesi biblica dei Padri : Lezione speciale
    16 Marzo 2019
    Il 19 marzo prof. Rinaldi tiene una lezione speciale sui commenti dagli scrittori pagani contro la Bibbia. Tutti i licenziandi e gli studenti di terzo anno di baccalaureato sono invitati a parteciparla. Per maggiori informazioni, per favore, leggere l'allegato.
  • Tavola rotonda su Orazio (Sat. 1.1.)
    16 Marzo 2019
    Prossimo mercoledì, 20 marzo, dalle ore 12.15 fino alle 13.00 si terrà tavola rotonda con ospite ing. Gianfranco Bressanin su Prima Satira di Orazio. Si potranno fare i liberi interventi. Benvenuti!
  • Premio de Lubac - Borse del Governo francese
    26 Febbraio 2019

Istituito dall’Ufficio culturale dell’Ambasciata di Francia presso la Santa Sede (servizio culturale) e l’Institut francais - Centre Saint-Louis (IFCSL), il premio de Lubac intende premiare l’eccellenza della ricerca universitaria effettuata presso le istituzioni accademiche pontificie a Roma.

Potranno candidarsi, entro il 28 giugno 2019, i neodottori che hanno discusso la propria tesi tra gennaio 2018 e giugno 2019, in un istituto pontificio romano.

Per maggiori informazioni, leggere l'allegato.

• Giornata di studio: Ireneo di Lione
    25 Febbraio 2019
    L’Institut des Sources Chrétiennes, insieme alla Pontificia Università Gregoriana, tiene una giornata di studio intitolato "Ireneo di Lione: teologo dell'unità". La giornata è organizzata per il 21 marzo 2019 dalle 10.00 alle 20.00. Per maggiori informazioni, per favore, leggere l'allegato.
  • Call for papers: Hieronymus noster
    19 Febbraio 2019

The International Symposium on the 1600th Anniversary of Jerome’s Death, Hieronymus noster, will take place in Ljubljana, on October 24th–26th, 2019, at the Slovenian Academy of Sciences and Arts. It is being organised by the Slovenian Academy of Sciences and Arts; the Universities of Ljubljana, Zagreb, Graz, and Warsaw; Central European University (CEU); International Network of Excellence “Europa Renascens”; DANUBIUS Project (Université de Lille); and the Institut des Sources chrétiennes.

Papers will be twenty minutes, to be followed by a five‐minute discussion, in English, German, French, or Italian.The deadline for proposals is March 31st, 2019.

For further information, please follow the link.

• Call for papers: History of visual culture
    18 Settembre 2018

Seeing and looking through words: towards a history of the visual culture of early and late ancient Christianity
    Deadline for paper proposal abstracts, 500-1000 words in length: 30 April 2019